صحبت های دکتر جوکار در بازدید از اداره کل ثبت احوال استان یزد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد صالح جوکار در بازدید از اداره ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مرتبط با این کمیسیون ، مسائل مرتبط با سازمان ثبت احوال است اظهار داشت: این سازمان جایگاه مهمی در کشور دارد؛ اگر ما آمار جمعیتی و هویتی را به درستی نداشته باشیم اصلا برنامه ریزی بی معناست و برنامه ریزی‌ها بر اساس آمار و اطلاعاتی است که در سازمان ثبت احوال تجمیع و تولید شده است.

وی افزود: جایگاه اداره ثبت احوال خیلی اهمیت دارد و به جای سازمان‌های هزینه بر باید بر اینگونه سازمان‌ها سرمایه گذاری شود.

جوکار ادامه داد: در مورد پایین بودن تعرفه ها امسال پیشنهادات خوبی از سوی سازمان به مجلس رسید و در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و در صحن مجلس هم مطرح خواهد شد.

وی گفت: در بحث حقوق و مزایا سازمان ثبت احوال از همه سازمانها پایین تر است، در حال پیگیری برای افزایش فوق العاده ها هستیم و نظام پرداخت حقوق ، عادلانه نیست و بر پایه ارزیابی عملکرد پرداخت صورت نمی گیرد و آقای رئیس جمهور قول دادند طرحی را برای عادلانه کردن نظام پرداخت به مجلس ارائه کنند و جبران خدمت کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: کارت هوشمند ملی باید برای هر ایرانی کارت اصلی دریافت خدمات در همه حوزه ها باشد و از صدور کارتهای متعدد بایستی جلوگیری کرد.

جوکار گفت: برای آینده انتخابات ها هم از طریق شماره ملی و با ثبت یک شماره تلفن همراه رای گیری انجام شود و به صندوق رای نیازی نباشد که ثبت داده های اولیه در ثبت احوال انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا