صنایع پایین دستی پتروشیمی در یزد حال و روز خوبی ندارند / فعالان صنعت نساجی یزد بدون هیچ سودی در حال فعالیت هستند

محمدصالح جوکار پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات صنایع نساجی استان یزد که با حضور صنعت‌گران این عرصه و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان یزد حال و روز خوبی ندارند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در ارتباط با وضعیت این صنایع آنگونه که لازم است اقدام مکفی صورت نگرفته تصریح کرد: این وضعیت اگر واقعا ادامه‌دار باشد برای صنایع نساجی در استان اصلا خوب نیست و بیش از این نمی‌توانند به مسیر خود ادامه دهند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید گفت: فعالان نساجی استان یزد در طول سه سال گذشته بدون هیچ سودی در حال فعالیت هستند و تنها برای اینکه سابقه و قدمت بسیار طولانی این صنعت را در استان حفظ کنند، همچنان فعالیت می کنند اما نمی توان انتظار داشت که با این همه مشکلا این راه را همچنان ادامه دهند.
جوکار با انتقاد جدی از عملکرد دولت در ارتباط با تحویل و عرضه مواد اولیه صنعت نساجی گفت: پتروشیمی‌ها الان خوراک با قیمت پایین تحویل می‌گیرند ولی محصولات را در بورس و قیمت بسیار بالاتر عرضه می‌کنند، این اقدام نابودی صنعت نساجی کشور را به دنبال دارد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا در این مسیر صنایع پایین دستی هستند که ضرر اصلی را متحمل می‎شوند و به دنبال آن جامعه باید فشار گرانی و تورم را تحمل کند.
وی از اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن یزد خواست که جمع بندی دقیقی در ارتباط با این موضوع داشته باشند و مواردی که لازم است در ارتباط با تقویت صنعت نساجی و رفع مشکلات آن انجام شود را ارائه کنند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا