دکتر جوکار:

صنعت گردشگری بهترین شیوه برای انتقال فرهنگ به جهانیان است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم در مجلس؛ وضعیت نامناسب کمپ‌های کویرنوردی، لزوم نظارت بیشتر بر انتصابات، عدم استفاده از ظرفیت دانشجویان و جوانان در دستگاه‌ها و نهادها، لزوم اجرای هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر یزد و… از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دکتر محمد صالح جوکار در این نشست، وضعیت برنامه ریزی در حوزه گردشگری را نامطلوب دانست و گفت: فضا های میراثی و طبیعت و کویر بسیار خوبی در استان یزد وجود دارد؛ ولی متاسفانه در صنعت گردشگری، به شکل مطلوب استفاده نکردیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس، اضافه کرد: در کشورهای دیگر به خوبی از کویر در زمینه گردشگری بهره می گیرند؛ اما از فرصت ومزیت های کویردر استان یزد، استفاده مناسبی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه درحوزه گردشگری ،باید با برنامه ریزی دقیق وپیوستهای فرهنگی عمل نماییم افزود: بدون تردید با استفاده از صنعت گردشگری، میتوان پیام های فرهنگی را به بهترین شکل ممکن به جهانیان منتقل کرد.

دکتر جوکار با اشاره به اینکه نهادهای متولی باید در زمینه گردشگری برنامه جامع و کامل ارائه کنند، اذعان داشت: برنامه هایی که الان در فضای نوروزی و ویژه این ایام در حال انجام است، نباید مختص یک دوره خاص باشد بلکه در طول سال و به شکل مداوم باید اجرا شود.
وی باتاکید براینکه کمیته جوانان ودانشجویان باید باتشکیل دوکارگروه مشورتی دا نشجویی وجوانان به فعالیت ادامه داده اضافه کرد نشست ماهیانه ویا فصلی با دانشجویان درمحیط دانشگاه‌ها باید ازبرنامه های اولویت دار دوره آینده نمایندگی دردستور کار کارگروه‌ها قرار گیرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا