صنعت گردشگری در ایام کرونا خسارت‌های بسیاری متحمل شد

محمدصالح جوکار در نشست هم‌اندیشی معرفی یزد به عنوان پایلوت مقصد ایمن گردشگری کشور با بیان اینکه کرونا یک تهدید و بحران برای کشور و جهان بوده اظهار داشت: با شیوع کرونا ما به سمت تعطیل کردن مشاغل مختلف رفتیم و خسارت‌های زیادی به بسیاری از مشاغل وارد شد.
وی تصریح کرد: با وجودی که دولت بخشی از این ضرر و زیان‌ها را جبران کرد اما بسیاری از خسارت‌هایی که به مشاغل مختلف وارد شد جبران نشد به ویژه در حوزه گردشگری ضربه‌های سنگینی به این عرصه وارد شد.
دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر اینکه تعطیل کردن ساده‌ترین راه برای مقابله با کرونا است ولی خسارت‌های زیادی به دنبال دارد تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم که علاوه بر مهار این بیماری، بتوانیم مسائل اقتصادی و رونق بازار و کسب و کار را داشته باشیم.
جوکار خاطرنشان کرد: گرچه الان مسافرت‌هایی انجام می‌شود و شاید از شیوه‌های غیراستاندارد هم استفاده می‌شود و باید این به مسیر اصلی خودش بازگردد اما باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم هتلی که قبل از شیوع کرونا به عنوان مثال 150 نفر پرسنل داشته و بخواهد دوباره همه آنها را به کار بازگرداند ولی نتواند با تمام ظرفیت به جذب مسافر بپردازد به شدت با مشکل مواجه می‌شود.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید در حوزه اطمینان بخشی به مردم در حوزه سلامتی و ایمن بودن استفاده از اماکن مورد تایید وزارت بهداشت به صورت گسترده فعالیت کنند.
وی استفاده از نیروهای بومی را یکی از مهمترین مسائل در ارتباط با حوزه گردشگری یزد دانست و گفت: در پژوهش‌هایی که قرار است با موضوع میراث فرهنگی و تاریخی یزد کار شود باید حتما از پژوهشگران بومی استفاده شود که خودشان بخشی از همین جامعه هستند و آشنایی کامل و جامعه در ارتباط با این منطقه را دارند.
دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی حفاظت از پهنه‌های گردشگری را بسیار مهم دانست و گفت: ما پهنه‌هایی را شناسایی می‌کنیم و این اقدام خوب است ولی اینکه هیچ اقدامی در حوزه حفاظت و مرمت آن نکنیم قطعا خسارت‌های بسیار زیادی به این آثار تحمیل می‌شود و اصلا قابل قبول نیست که به این سادگی پهنه‌های گردشگری را از دست دهیم.
جوکار با بیان اینکه کار پژوهش در مورد فرهنگ و میراث فرهنگی و تاریخی یزد باید به صورت کاملا عمیق انجام شود گفت: این پژوهش نمی‌تواند در مدت زمان یک ساله 1400 به نتیجه خوبی برسد و حتما باید برای آن یک طرح 5 ساله در نظر بگیریم که از 1400 شروع به کار کند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا