طرف‌های برجامی متوجه شدند ایران شوخی ندارد

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپا پس از عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی، گفت: همواره شاهد کارشکنی طرف های برجامی در راستای تحقق بخشیدن به منافع جمهوری اسلامی هستیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با مرور مسائل مربوط به برجام می توان دریافت که خروج آمریکا از برجام و سپس عدم اقدام لازم از سوی اروپایی ها مصداق بارز کارشکنی برجامی است.

وی با بیان اینکه اروپایی ها درصدد بودند جمهوری اسلامی ایران را در وضعیت بلاتکلیفی نگه دارند تا فرصت سوزی شود، ادامه داد: بر این اساس مدت زمانی نیز با این روش پیش رفتند و شدیدترین تحریم ها علیه کشورمان اعمال شد و محدودیت های بانکی رقم خورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سپس در فواصل زمانی مختلف تلاش کردند مشوق هایی مانند راه اندازی کانال های مالی مستقل را ارائه دهند تا فرصت ها از بین برود.

جوکار تصریح کرد: این مهم در حالیست که با تصویب قانون راهبردی برای مقابله با تحریم ها موجب شد فصل جدیدی ایجاد شود؛ به عبارتی جمهوری اسلامی ایران نشان داد دارای اهتمام لازم است و اگر طرف های مقابل تعهداتشان را اجرایی نکنند، به مسیر خودش ادامه خواهد داد و مسیر هسته ای صلح آمیز را ادامه می دهد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان از اجرای غنی سازی 20 درصد، طرح موضوع غنی سازی صلح آمیز 60 درصدی و بهره گیری از نسل های جدید سانتریفیوژ و غیره موجب شد طرف های برجامی متوجه شوند ایران شوخی ندارد.

وی ادامه داد: از این رو عقب نشینی اروپایی ها نشان می دهد آنها در تلاش هستند روزنه های گفتگو را باز نگه دارند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات در آینده به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، خاطرنشان کرد: به عبارتی تامین منافع ملی در اولویت است و مجلس یازدهم در این حوزه به صورت جدی پای کار ایستاده است./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا