مجلس یازدهم برای معلمان چه اقداماتی انجام داد؟

به شما حق می‌دهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق می‌دهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش می‌کنیم به مهم‌ترین، پرتکرارترین و صریح‌ترین پرسش‌هایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح می‌شود، خیلی صریح پاسخ دهیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن به نقل از خبرگزاری خانه ملت، آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور بوده و مجلس یازدهم معتقد است که برای هر تحول درحوزۀ آموزش و پرورش باید معیشت معلمان ‌تأمین باشد. به همین منظور لایحۀ رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی در مجالس گذشته، سرانجام در مجلس یازدهم به تصویب رسید و اکنون نیز در حال اجراست.

با اجرای‌ این قانون شاهد افزایش حداقل ۴۵ تا ۹۰ درصد حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل معلمان بودیم.

مجلس در ‌این قانون، مناطق محروم را نیز فراموش نکرده و برای ‌تأمین معلمان ‌این مناطق تصویب کرد که به‌ازای یک سال خدمت در مناطق محروم و مدارس استثنایی و عشایری، سه ماه از دورۀ خدمت معلمان در هر رتبه کاهش یابد.

هرچند اشکالاتی در اجرای ‌این قانون وجود دارد که برای اجرایی کردن قانونی با مشمولیتی چنین وسیع، وجود‌ این اشکالات طبیعی است و دولت تلاش می‌کند که ‌این مشکلات را به مرور برطرف کند.

در همین راستا، بعد از انتقادات معلمان از نحوۀ اجرای قانون رتبه‌بندی، با پیگیری و نظارت‌های مجلس، دولت در حال اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان است تا مشکلات معلمان مهرآفرین نیز از ‌این طریق برای همیشه رفع شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا