محرومیت‌زدایی با اجرای سند آمایش محقق می‌شود/ سند آمایش یزد نجات‌بخش استان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدصالح جوکار در شورای برنامه‌ریزی استان یزد اظهار داشت: سند آمایش ملی و استانی اواخر سال ۹۹ به تصویب رسید و در نهایت در دولت قبل برای اجرا به تصویب رسید، در حال حاضر دولت فعلی مبنای اصلاح سند پایش ملی را دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مجدد نظرات دستگاه‌ها را دریافت کنند تا با پایش اطلاعات سندی را داشته باشیم که مبتنی بر واقعیت باشد البته سند آمایش تهیه شده سند خوبی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: در چهار دهه گذشته از انقلاب نقشه راهی برای توسعه وجود نداشت و فعالیت‌ها بر اساس میل سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذاری بخش دولتی بدون توجه به زیر ساخت‌های مورد نیاز، شرایط اقلیمی، منابع طبیعی و توانمندی‌های در بخش‌های مختلف صورت گرفت است.

جوکار بیان کرد: صنعت گردشگری نوپا ظرفیت خوبی برای ما است و ما شاهد این هستیم که برخی از کشورها تا ۳۲ درصد جی‌دی‌پی خود را از طریق شاخص‌های صنعت گردشگری تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌‌های متولی توجه کنند که اگر داده‌های ما منطبق بر واقعیت‌ها نباشد سند آمایش هم اشکال پیدا خواهد کرد، این موضوع مستلزم راستی آزمایی است بنابراین لازم است سند بازنگری شود؛ قطعا سند آمایش استان می‌تواند نجات بخش استان باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع محرومیت‌زدایی با این سند محقق می‌شود گفت: سند آمایش تکلیف هر شهرستان را مشخص نموده است که در چه صنعتی سرمایه‌گذاری شود تا مسیر محرومیت‌زدایی تحقق یابد.

جوکار خاطرنشان کرد: سمت و سوی همه مسائل در سند آمایش مشخص شده و حتی دانشگاه‌های ما باید منطبق با نیازهای شغلی استان دانشجو تربیت کنند، الان دانشجویان علم نظری را یاد می‌گیرند و در نهایت بیکار هستند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایعی که در استان به پا شده است صنایع سخت افزاری بوده و نیروی فیزیکی می‌طلبد در نتیجه نیروهای نخبه ما از استان خارج می‌شوند و به جای این نیروی قوی یک نیروی ساده از استان‌های دیگر وارد می‌شود بنابراین سند توسعه باید تغییر پیدا کند.

جوکار با بیان اینکه در شوراهای برنامه‌ریزی گذشته ایجاد صنایع جدید در کریدور عقدا تا مهریز ممنوع شده است گفت: نباید اجازه داد هیچ صنعت آلاینده دیگری ایجاد شود و باید صنایع جدید در مناطق توسعه نیافته ایجاد شود./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا