مسیر توسعه و فرهنگ سرمایه‌گذاری در استان یزد نیازمند تغییر است

«محمدصالح جوکار» گفت: استان باید با یک برنامه ریزی به سمت صدور مجوز برای واحدهای تولیدی گام بردارد که نیاز آنها استخدام نیروی کار تحصیل کرده باشد.

وی گفت: مشاغلی که در یزد ایجاد می شود تطبیقی با مدل رفتاری و تحصیلی ما در استان ندارد و افرادی که فارغ التحصیلان دانشگاه می شوند متناسب با رشته آنها نیاز شغلی ایجاد نمی شود.

جوکار که در دیدار با سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سخن می‌گفت، ادامه داد: سرمایه گذاری که در استان انجام شده، جنبه سخت افزاری داشته و بیشتر نیروی ساده و فیزیکی را به کار گرفته است.

وی با بیان این که باید به سمت ایجاد صنایع های تک و فن محور برویم که هم بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و هم نیروی دانشگاهی را به کار بگیرد، افزود: باید نقشه راهی برای توسعه استان ترسیم کنیم که متناسب با چارچوب های امکان ناپذیری باشد که بر ما مسلط است و براساس آن تصمیم بگیریم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مسیر توسعه در استان یزد تغییر کند، گفت: فرهنگ سرمایه گذاری در استان باید تغییر کند چون کسی که سرمایه گذار هست اگر اعتماد کند که سرمایه گذاری در یک صنعت، آورده خوبی برای او دارد در آن بخش سرمایه گذاری می کند و این اعتماد باید توسط مسئولین استان صورت پذیرد که نیاز به کار کارشناسی، دقیق و علمی توسط دستگاه های متولی دارد./پایان پیام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا