معطل ماندن اصل ۶۴ قانون اساسی طی بیست سال گذشته/ لزوم افزایش تعداد نمایندگان

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص بایدها و نبایدهای طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه مجلس، گفت: مطابق اصل 64 قانون اساسی هر 10 سال یکبار باید 20 نفر به جمع نمایندگان اضافه می‌شود که طی 20 سال گذشته این مهم محقق نشده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا دولت باید لایحه ارائه دهد اما به دلیل اینکه دردسرهایش بیشتر خواهد شد از این موضوع سر باز می زند.

وی ادامه داد: در واقع افزایش تعداد نمایندگان موجب افزایش ناظران در استان ها خواهد شد لذا دولت ها از جناح های مختلف حاضر به تحقق این مهم نشده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که برخی از حوزه های انتخابیه با افزایش جمعیت و افزایش تعداد شهرها روبرو هستند که وجود یک نماینده نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد؛ در این میان مراجعات و دغدغه های مردمی نیز افزایش یافته و یک نفر نمی تواند به خوبی به همه آنها رسیدگی کند.

جوکار با بیان اینکه نمایندگان دارای تشکیلات وسیعی درحوزه های انتخابیه نیستند و این موضوع موجب شده مطالبات مردم به خوبی رفع نشود، گفت: بر این اساس نمایندگان درخواست دارند تعداد نمایندگان بر اساس وسعت جغرافیایی، جمعیت و برخوداری از ملاک های توسعه ای مختلف و غیره افزایش یابد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس امیدواریم دولت نیز همراه با مجلس باشد تا طرح پیش بینی شده از سوی مجلس محقق شود و در جریان بررسی جزئیات نیز نکات مدنظرش را ارائه دهد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا