مقصران حادثه قطار مشهد – یزد باید محاکمه شوند

دکتر محمدصالح جوکار در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: امروز در مجلس نیز تذکر به وزیر راه و شهرسازی داده شد که باید پاسخگو باشند و عوامل مقصر در این موضوع باید شناسایی شده و پرونده آنان در قوه قضاییه بررسی و حکم صادر شود.

وی افزود: طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در محور‌های مختلف نیز شد که چرا در طول این مسیر که عملیات کارگاهی داشتند با موافقت مدیر یا معاونت فنی ناحیه نبوده و ایشان چرا پاسخگو نیست؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: عدم گماردن مامور ترافیک، نبود چراغ هشدار دهنده و گردان و نصب نبودن علائم خطر در مسیر کارگاه از مسائلی است که باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: سیستم‌ای تی سی در طول مسیر وجود دارد که به راحت می‌شد با نصب سیستم نصب کننده سرعت در محور‌های دارای این سیستم که محور مشهد ـ یزد به این سیستم مجهز است، از بروز حادثه جلوگیری کرد.

جوکار با بیان این مساله که معلوم نیست بیل مکانیکی با چه مجوزی مشغول به فعالیت بود، اظهار داشت: سیستم‌ای تی سی حتی در مواقع خواب آلودگی و خرابکاری نیز می‌تواند از طریق نصب بلیز‌ها کنترل قطار به راحتی انجام و سرعت محدود می‌شود.

وی بر پیگیری این مساله در مجلس تأکید کرد و گفت: تا امروز ۶۷ امضای نماینده برای سوال از وزیر جمع آوری شده و قطعا به کمیسیون عمران ارجاع و دنبال خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا