ناتوی عربی همانند موارد مشابه قبلی محکوم به شکست است

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره تشکیل ناتوی عربی در جریان سفر بایدن به غرب آسیا گفت:‌ تشکیل ناتوی عربی و اتحادیه این چنینی پیش از این نیز تجربه شده و شکست خورده و طرحی نخ‌نما است.

وی افزود: نمونه بارز ائتلاف کشورهای عربی در حوزه مسائل نظامی که به شکست انجامیده طرح ائتلاف سعودی علیه ملت یمن است که همگان شاهد ناکامی این ائتلاف بودیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ما در ماجرای یمن شاهد تشکیل ائتلافی میان برخی دولت‌های غربگرای غرب آسیا بودیم که این ائتلاف در مقابل ملت یمن هیچگونه موفقیتی نداشت و نه تنها این ائتلاف نتیجه‌ای در بر نداشت بلکه هزینه‌های زیادی را برای کشورهای عضو ائتلاف در پی داشت.

جوکار خاطرنشان کرد:‌ بایدن با عناوینی همچون ناتوی عربی و امثال آن به دنبال چاپیدن کشورهای عربی و فروش سلاح‌های خود به این کشورها است.

وی افزود: ناتوی عربی به نتیجه‌ای نخواهد رسید و همانند ائتلاف‌های قبلی این ائتلاف نیز محکوم به شکست است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر امروز دولت آمریکا شرایط مساعدی ندارد و در باتلاقی که در اوکراین ایجاد کرده مانده است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ سوال اینجاست رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش در باتلاق اوکراین گیر کرده چگونه می‌تواند به کشورهای وابسته منطقه کمکی کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا