نشست های مردمی پل ارتباطی بین مردم و دولت را شکل می دهد

محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان نظام و چگونگی تقویت ویژگی مردمی بودن در مسئولان، بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با مسئولان نظام داشتند به سفرهای استانی اشاره داشتند و تاکید کردند که سفرهای خوبی است. رهبری تاکید داشتند که مسئولان دولتی باید در بین مردم حضور داشته باشند. مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس جمهور نیز به این موضوع پرداخته بودند.

وی در ادامه اظهار کرد: همان طوری که شعار دولت مردمی بودن است باید مردمی نیز باقی بماند. اگر دولتمردان و مسئولان در کنار مردم باشند در وهله اول مردم احساس امنیت خواهند کرد. مردم حس می کنند که دولتمردانشان از خودشان بوده و در کنار آنها زندگی می کنند. جدایی مسئولان از مردم تبعات جدی به دنبال دارد. یقینا تقویت روحیه مردمی بودن در مسئولان باید صورت گیرد. خوشبختانه دولت سیزدهم تا به امروز در این موضوع به خوبی خودش را نشان داده است.

مسئول باید پاسخگو باشد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رهبری تاکید داشتند که درست است که شماها کارگزاران نظام هستید اما مسئول هستید. مسئول باید پاسخگو باشد اینکه یک مسئول در بین مردم باشد و به سوالات آنان پاسخ دهد و اولویت ها و مشکلات مردم را دریابد خود سبب تقویت روحیه مردمی بودن در مسئولان می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئول مردمی با شناخت مشکلات جامعه می تواند برنامه ریزی دقیقی انجام داده و ظرفیت های داخلی را برای حل مشکلات مردم به کار گیرداگر دولت جدای از مردم باشد نمی تواند اولویت های جامعه را دریابد. مسئولان باید بنشینند و با مردم گفت و گو کنند. آنگاه است که مشکلات در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نمایان شده و می توان اولویت بندی دقیقی برای حل مشکلات انجام داد. امروز تمام منابع در اختیار دولت است. دولت با اولویت بندی درست است که می تواند استفاده صحیحی از منابع کشور داشته باشد.

وی افزود: در نشست های مردمی ارتباط بین مردم و مسئولان مستحکم‌تر شده و پل ارتباطی شکل می گیرد که در اولویت بندی و برنامه ریزی مسئولان در حل مشکلات جامعه تاثیر اساسی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا