هزینه های مالی کاندیدای مجلس شورای اسلامی شفاف می‌شود

دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مصاحبه با… گفت: برای اولین بار در خصوص شفاف سازی هزینه ها و منابع مالی نامزدهای انتخابات «قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی» اجرا می گردد و در این قانون نامزدهای انتخاباتی موظفند حسابی را جهت واریز ، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه های انتخاباتی نزد یکی از بانک های دارای مجوز بانک مرکزی تعیین یا افتتاح کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: برابر قانون مذکور نامزدهای انتخابات مجلس باید هزینه‌هایی که در فعالیت‌ها وتبلیغات انتخاباتی خود مصرف کرده‌اند، برای مرجع ذی‌صلاح (وزارت کشور، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها) شفاف کنند و آن هزینه‌ها را منحصراً در مواردی که قانون برای آنان در نظر گرفته مصرف کنند.

وی اضافه کرد: هر گونه هزینه‌ مالی نامزدهای انتخابات و احزاب و گروه‌های سیاسی و هواداران کاندیداها در تبلیغات و امور مرتبط با انتخابات شفاف سازی و ساماندهی خواهد شد.

جوکار در پایان اظهار داشت: موضوع شفافیت منابع مالی انتخاباتی برابر سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا