پیام تبریک دکتر جوکار به مناسبت روز پزشک

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پیامی روز پزشک را تبریک گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

“يا من اسمه دوا و ذكره شفاء”

تاريخ پر افتخار ايران اسلامي از وجود مفاخر بزرگ علمي و فرهنگي آكنده است و مردان نامي اين سرزمين همواره در جهان شهره خاص و عام بوده اند و در این میان شيخ الرئيس ابوعلي سينا نابغه بزرگ مشرق زمين از آن جمله انسان هاي حكيم، طبيب، فيلسوف و انديشمند بود كه جسم و جان بشري را درمان مي كرد و در این راستا خالق شگفتي‌های فراوان می شد.

اول شهریور ماه که زادروز این حکیم حاذق و تواناست به عنوان “روز پزشک” نامگذاری شده است و این فرصتی برای یاد کردن از سپیدجامگانی‌ست که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می بخشند.

امروز که جهان و به تبع آن‌ کشور عزیزمان ایران تحت شعاع ویروسی مرموزی به نام کرونا قرار گرفته است کار مدافعان عرصه سلامت بس خطیر و حیاتی است. سربازانی که امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را برای حفط جان و سلامت مردم و جامعه به خطر می اندازند.

اينجانب ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اباعبدالله الحسین علیه السلام، ياد و خاطره شهدای عرصه سلامت را گرامی می دارم و روز پزشک را به همه پزشكان و دانشجويان پزشكي و پرستاران و كاركنان بيمارستانها و درمانگاه ها و بطور کلی مدافعان عرصه سلامت در استان یزد تبريك عرض مي كنم و سربلندي و سرافرازي و بهروزي روزافزون همه این عزیزان را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا