پیام تبریک نماینده مردم به مناسبت هفته ازدواج

متن پیام دکتر جوکار به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ازدواج و تشکیل خانواده یکی از شاخصه های اصلی سبک زندگی اسلامی است که از نظر قرآن و پیشوایان معصوم (ع) امری مقدس بشمار می رود. هیچ عاملی به اندازه تشکیل خانواده و تحکیم بنیان آن در استحکام نظام جامعه نقش ندارد و جامعه ای که متاثر از الگوهای والای اخلاقی و انسانی در تشکیل خانواده و تربیت و پرورش فرزندان باشد، بی گمان به سعادت نائل خواهد آمد.

اول ذی الحجه سالروز پیوند آسمانی امیر مومنان و بزرگ ‌مرد پارسایی و تقوا، حضرت علی (ع) و اسوه زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی کامل و راهنمایی بی بدیل برای جوانان در تشکیل خانواده ای سعادتمند بر اساس انتخابی آگاهانه و ازدواجی سالم و ساده است.

جوانان ما می توانند با تکیه بر این معیار غنی، گزینشی صحیح و منطقی را در مورد شریک زندگی خود اعمال کنند و از ورود به تجملات، سخت گیری ها و سخت گزینی ها بپرهیزند تا خانواده ای خوشبخت و موفق را تشکیل دهند.

خانواده امروزه سبب هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب قرار گرفته و با هر توطئه ای به دنبال برهم زدن آرامش و از بین بردن بنیان خانواده است.

“فرهنگ سازی ازدواج ساده و آسان” می بایست یکی از رویکردها بین خانواده ها باشد زیرا تجمل گرایی و رفتن به سمت سنت های غربی نه تنها عامل استحکام بنیان خانواده ها نیست بلکه زمینه ساز از هم پاشیدگی و سستی این بنیان ارزشمند است و با نگاهی به آمار ازدواج و طلاق در کشورهای غربی خواهیم یافت که در کنار فرهنگ سازی ازدواج آسان، توجه به سنت های غنی ایرانی و اسلامی را ملاک ازدواج جوانان قرار دهیم.

این جانب سالروز این پیوند آسمانی و آغاز هفته ازدواج را به همه آحاد جامعه و بویژه به جوانان عزیز در آستانه ازدواج تبریک می گویم و آرزومندم که جوانان با حفظ سنت ازدواج ساده سیمای مناسبی از شکل گیری خانواده ایرانی را به منصه ظهور برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا