پیام دکتر جوکار به مناسبت روز جهانی محیط زیست

متن پیام به شرح زیر است:
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمٌ
إِنَّا کُلَّ شَیْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ (آیه ۴۹ سوره قمر)

بدون تردید توسعه پایدار جوامع بشری مرهون حفظ و حراست از منابع طبیعی و تحویل آن به نسل های آتی است و نامگذاری “روز جهانی محیط زیست” به‌عنوانی نمادی برای آگاهی بخشی در مورد اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست است.

از سوی دیگر سلامت و حفاظت محیط زیست پیوند تنگاتنگ با حیات سالم جامعه دارد و همان گونه که در جوامع بشری، بهداشت و پیشگیری مقدم بر درمان است، تامین فضای سالم و محیط زیست مناسب نیز مقدم بر جبران خسارت‌ های ناشی از محیط‌ زیست آلوده است.

امروزه با توجه به توسعه نامتوازن و راه اندازی صنایع الاینده در سطح استان یزد شاهد نابودی بخشی از محیط زیست هستیم که باید با استفاده از فناوری های پیشرفته روز و دانش بنیان به سمت صنایع پاک و بدون آلایندگی حرکت کنیم زیرا آیندگان ما با شرایط توسعه کنونی، محیط زیست سالمی نخواهند داشت.

در عصر حاضر با توجه به بحران های زیست محیطی ، حفاظت از محیط زیست به استناد اصل پنجاهم قانون اساسی نیازمند فرهنگ سازی و اقدامات کاربردی برای بهره مندی نسل های آینده از مزایا و زیبایی های منابع طبیعی و زیست محیطی که حق مسلم آنان است امری ضروری بوده و تحقق آن با برنامه ریزی دقیق و منسجم میسر خواهد بود.

اینجانب با گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط زیست، ضمن خداقوت به همه تلاشگران، دوستداران و حامیان محیط زیست سراسر کشور بالاخص تلاشگران این عرصه در استان یزد، امیدوارم با اتحاد و همدلی مردم عزیز ومسئولین برای داشتن سرزمینی پاک وسبز گام برداریم‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا