پیام نماینده مردم به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان

متن پیام دکتر جوکار به شرح زیر است:
۱۸ تیرماه مقارن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ایشان در سفر خود در سال 1386 به استان یزد فرمودند : من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد میدانم.

روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصت مناسبی به منظور آشنا کردن کودکان با کتاب و کتاب خوانی است ولی متأسفانه در کشور از این فرصت‌ها و بهانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان بهره‌ چندانی نمی‌گیریم.

بدون شک انس کودکان با کتاب، تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است و آن جامعه را از جهات مختلف تضمین خواهد کرد.

امروزه آینده سازان جامعه با وجود فضای مجازی، درگیرمسائلی شده اند که نه تنها بستری برای تعالی جامعه نیست بلکه نسل آینده را با چالش بی هویتی مواجه ساخته و به نوعی نقطه مقابل کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است که نهادهای فرهنگی کشور و خانواده ها باید برای آن چاره اندیشی کنند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، امید دارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با تلاش بیش از پیش تلاش‌گران عرصه‌ی فرهنگ بویژه فعالان حوزه‌ی کودک بار دیگر اتفاقی زرین در دفتر پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت شود و کودکان دیارعلویان نقش خود را در آینده پرتلالو میهن اسلامی‌مان بدرستی ایفا نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا