پیگیری دکتر جوکار با «سفیر ایران در روسیه» جهت تسهیل در امر صادرات 

نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان یزد، با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان یزد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد و جمعی از فعالان این عرصه، در دفتر نماینده مردم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن، دکتر محمد صالح جوکار، یکی از مشکلات صادرکنندگان را وجود واسطه‎‌ها دانست و گفت: بارها موضوع راه‌اندازی شرکت تعاونی صادراتی در استان متشکل از کشاورزان وصادر کنندگان مطرح شد ولی علیرغم اعلام آمادگی سفیر ایران در روسیه را برای همکاری در امر صادرات محصولات استان پیشرفتی حاصل نگردید؛ حتی طی مذاکراتی، حاضر به واگذاری زمین جهت برپایی نمایشگاه معرفی و عرضه محصولات در روسیه بودند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس، اضافه کرد: با حذف واسطه‌ها و مدیریت خودتان در بحث صادرات، در کنار سود بیشتر، شاهد کاهش ضرر و زیان کشاورزان نیز باشیم.

وی راه‌اندازی تعاونی متشکل از صادرکنندگان و دریافت کارت بازرگانی را از گزینه‌های مؤثری بیان کرد که به جهت بهره‌مندی از مزایای قانونی آن، باید در اولویت صادرکنندگان محصولات کشاورزی در استان قرار گیرد.

دکتر جوکار ادامه داد: «شفافیت مالی»، با راه‌اندازی دفاتر، توسط صادرکنندگان و اعتماد بین اداره کل امور مالیاتی و دفاتر و بالعکس، از دیگر راهکارهای حل مشکلات فعالان عرصه صادرات محصولات کشاورزی در استان است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس، خاطرنشان کرد: در کنار هم قرار گرفتن کشاورزان و صادرکنندگان و راه‌اندازی شرکت تجارتی ، جهت صادرات محصولات بدون واسطه، از دیگر فعالیت‌هایی است که باید انجام شود تا شاهد ضرر و زیان کشاورزان و صادرکنندگان نباشیم.

وی یکی از نیازهای کشور را «برنامه والگوی کشت» دانست و اظهار داشت: متأسفانه به علت نبود برنامه والگوی کشت در کشور، شاهد افزایش و یا کاهش ناگهانی قیمت میوه هستیم؛ در این راستا، وزارت جهاد کشاورزی باید نیاز مصرف سالانه کشور و احتمالا صادرات آن محصول را محاسبه و بر اساس آن الگوی کشت تنظیم و به استان‌ها اعلام گردد تا در بازار مصرف محصولات کشاورزی، با مشکل مواجه نشویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا