کمبود پزشک متخصص موجب افزایش هزینه‌های درمان می‌شود

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا محمدصالح جوکار با بیان اینکه در ایران سرانه پزشکی به بیمار بسیار کم است،عنوان کرد:این صورتی است که سرانه پزشکی در کشورهای غربی و برخی کشور های به ازای هر ۵۰۰ نفر یک پزشک است .

وی بابیان این‌که در بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور دچار کمبود هستیم، افزود: این امر سبب افزایش هزینه‌های درمان و پزشکی شده است و مردم مجبور هستند زمان و انرژی بیشتری برای درمان خود صرف کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس در خصوص توزیع ناعادلانه پزشکان و امکانات پزشکی در کشور گفت: متاسفانه درحال حاضر عمده امکانات درمانی، تجهیزات، نیروی انسانی و پزشکان متخصص در تهران متمرکز شده اند. این وضعیت سبب نارضایتی مردم در راستای دسترسی به پزشک و تجهیزات درمانی در نقاط مختلف کشور شده است.

جوکار ضمن اشاره به کمبود پزشک در شهر یزد ،شهرستان ها و روستاهای آن ،گفت:به دلیل کمبود پزشک مردم مجبور هستند در صف‌های طولانی آن هم در شرایط کرونایی منتظر ویزیت پزشک باشند.

وی با بیان اینکه از استان‌های هم‌جوار هم برای درمان به استان یزد مراجعه می‌کنند و این سبب به وجود آمدن مشکلات بیشتری در خصوص کمبود پزشک می شود ،اظهار کرد: بیش از ۳۵درصد تخت‌های بیمارستانی استان یزد توسط بیماران دیگر استان‌ها پر می‌شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توجه به افزایش ظرفیت پزشکی و توزیع متوازن و عادلانه پزشکان. در سراسر کشور می تواند سبب به خوردن آرامش مردم شود و یا مشکلاتی دیگری را به وجود آورد ،عنوان کرد:توزیع عادلانه پزشک و کادر درمان در تمام رشته ها بحث جدی است که گذشته تاکنون مطرح شده است،اما شواهد نشان می‌دهد که هر چه که ما مراکز استان‌ها وکشور دورتر شویم کمبود پزشک بیشتر حس می شود.

جوکار ضمن اشاره به انحصار در داروخانه ها،گفت: انحصار در هیچ حوزه‌ای نباید وجود داشته باشد چرا که انحصار سبب کاهش کیفیت خدمات و محدودیت می شود لذا باید واجدین شرایط تاسیس داروخانه ها برخورد بهتری صورت بگیرد و مجوز تاسیس مراکز دارویی سهل‌تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا