کمربند سبز یزد چه زمانی به اتمام می رسد؟/ درختکاری به تنهایی کافی نیست بلکه باید منابع نگهداری آن هم تامین شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس، دکتر محمد صالح جوکار در بازدید از منابع طبیعی شهرستان یزد گفت: درختکاری یک امر پرثواب دنیوی و اخروی است، درگذشته نسبت به این مسئله دقت نظر بسیاری داشتند به طوری که هر فرد درختان خود را وقف می کرد و تولیتی برای آن مشخص می شد ولی ما امروزه این مسئله را فراموش کردیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه درختکاری به تنهایی کافی نیست، گفت: زمانی که درختکاری در مناطق مختلف انجام می شود باید منابع تامین آب آن نیز دیده و به خوبی نگهداری شود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس اضافه کرد: باید منابع مالی جهت درختکاری و نگهداری از آن در استان تامین شود تا بتوان با نگهداری و پایداری این فضای سبز، در آینده بحث آلایندگی و گردوخاک را در استان کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات استان یزد بحث آلایندگی است، افزود: باید از مسئولان مطالبه کرد که چرا در بحث بازآفرینی، بودجه‌ای برای فضای سبز دیده نشده است.

جوکار در پایان با طرح این سوال که کمربند سبز یزد یک طرح مصوب بوده، چه زمانی قرار است که به اتمام برسد؟ گفت: مشخص نیست که چه کسی متولی این طرح است و تکلیف آن چه زمانی مشخص می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا