انتقاد از هزینه های بالای درمان برای مردم

 محمدصالح جوکار در جلسه علنی (چهارشنبه، 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در تحولات منطقه غرب آسیا شاهد آن هستیم که آمریکا ومتحدانش در سطح منطقه با بن بست سیاسی گرفتار شده اند و ذخایر تفکر راهبردی آنان در برابر انقلاب اسلامی رو به پایان است و اراده جبهه مقاومت بر آن است که منطقه را از لوث وجود نیروی های متجاوز تروریست آمریکا پاکسازی کند و این جبهه قدرتمند امروز در جوار دیوارهای بتنی رژیم صهیونیستی صف آرایی کرده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که دشمن به وحشت افتاده است، ادامه داد:باید گفت چنین تحریم هایی نمی تواند به عزم و اراده ملت بزرگ ایران خللی وارد کند چه برسد که آرزوی آمریکا در تسلیم این ملت برآورده شود و این بار نیز با مقاومت فعال ملت افول سیاسی آمریکا را به رخ سردمداران مستکبر آن خواهیم کشید.

سخنرانی محمدصالح جوکار در نطق میان دستور مجلس
سخنرانی محمدصالح جوکار در نطق میان دستور مجلس

وی بیان کرد: در عین حال مطمئنا مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد آمریکایی ها هر بار با چنین تهدیدات و ترفندهایی سبب جنجال سیاسی علیه کشور و موجب التهاب و تشویش شوند، در صورت ادامه چنین فرآیندی مجلس باید در خصوص عاقبت برجام نا فرجام تصمیم قاطع بگیرد که در این صورت برای طرف های غربی قطعا پشیمان کننده خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: در شرایط فعلی کشور که متاسفانه مردم درگیر و دار رفع نیازهای اولیه زندگی خود و در زیر بار فشارهای اقتصادی ایام سختی را می گذرانند مگر می شود در چنین تریبونی حاضر شد و از این دردها سخن نگفت؟ هر چند ممکن است عده ای از مسئولین آزرده خاطر شوند اما کافی است همین افراد از حلقه های پیچیدگی که خود را در آن محبوس کرده اند و از پشت میزها به میان مردم بیایند تا ببینند مردم با لحنی به مراتب تندتر مطالبات خود را فریاد می زنند.

جوکار در ادامه نطق میان دستور خود اظهار داشت: امروز خواسته اصلی ملت از مجلس انقلابی پیگیری مطالبات مردم، اقدامات قانونمند و نظارت دقیق جهت رفع مشکلات اقتصادی است. چرا که مردمی بودن و انقلابی بودن مجلس و نه در گفتارها که در عملکرد مدبرانه و به دور از کشمکش های بی اساس و سیاسی معنا می یابد.

این نماینده مجلس بیان کرد: امروز مسائل مشکل سازی مانند اوضاع معیشت، بی ثباتی در بازار، به ویژه در اقلام ضروری و مایحتاج زندگی مردم، عدم امنیت در بازار کار و سرمایه، افزایش سرسام آور قیمت ها و رشد افسار گسیخته ی تورم، گسترش فقر و بروز معضلات اجتماعی حاصل از آن و مسائلی از این دست، که کاملا در جامعه نمود پیدا کرده است باعث شده امید و انگیزه در مردم آسیب ببیند به گونه ای که متاسفانه عملا شاهد بلاتکلیف بودن مردم و کارآفرینان در برنامه ریزی برای اقداماتی همچون سرمایه گذاری و اشتغال هستیم.

سخنرانی محمدصالح جوکار در نطق میان دستور مجلس
سخنرانی محمدصالح جوکار در نطق میان دستور مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد: نمونه بارز این بی ثباتی ها و عدم امنیت در حوزه سرمایه گذاری را می توان در وضعیت بورس مشاهده کرد، اوضاعی که از سویی با شعار حمایت دولت از بورس، مردم را به سرمایه گذاری در این عرصه تشویق می کند و از سوی دیگر، با سوء تدبیر و وعده های عجیبی، مثل گشایش اقتصادی، سرمایه و اعتماد مردم را به باد می دهد.

وی گفت: کاهش ارزش پول ملی و افزایش بی سابقه قیمت ارز، سکه، طلا و تاثیراث واضح آن بر کاهش قدرت خرید و به تبع آن کوچکتر شدن سفره مردم نیز، سند روشنی بر عدم برنامه ریزی دقیق در عرصه اقتصاد است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اینکه مردم ببینند برخی صاحب منصبان، مطلع شدن از مشکلات را به صبح جمعه، حل بحران ها را به شنبه، و بهبود شرایط اقتصادی را به دوشنبه موکول می کنند درد آنها را دو چندان می کند! اما آنچه باید به عنوان مسئله ای مهم، مدنظر باشد، این است که برخلاف برخی اظهار نظرها عامل این مشکلات در کشور، بیشتر از آنکه موضوعاتی مثل تحریم و فشارهای خارجی باشد سوء تدبیر، فقدان برنامه ریزی های واقع بینانه، و عدم اقدام و عمل موثر است.

جوکار گفت: بی توجهی جدی به اهداف برنامه ششم توسعه و عدم تحقق موارد مهمی از این برنامه یکی از عوامل اصلی ایجاد شرایط کنونی کشور است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: دولت باید پاسخگو باشد که در شرایطی که بعضاً هزینه های درمان برای مردم از درد بیماری جانکاه تر شده، چه اقدام موثری جهت پوشش بیمه سلامت انجام شده است. آیا انجام تکلیف محوله در برنامه ششم در حوزه تسهیل فضای کسب و کار و رفع مانع تولید ارتباطی با تحریم دارد، آیا اصلاح ساختار بانکی و مالیاتی کشور، جلوگیری از واردات بی رویه کالا و حمایت از تولیدکنندگان نظارت و ثبات در بازار خودرو ساخت مسکن و تامین مایحتاج اولیه مردم هم نیازمند مذاکره با طرف های خارجی است. آیا احراز اهلیت افراد در تخصیص ارز دولتی و جلوگیری تاراج اموال مردم به دست نا اهلان و دست قطع آنان از سر سفره مردم و یا ممانعت از جولان آقا زاده های رانت خوار در مقابل چشم جوانان ارتباطی با تحریم ها دارد؟/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا