×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین عناوین

امروز : چهارشنبه, ۶ مهر , ۱۴۰۱  .::.   برابر با : Wednesday, 28 September , 2022  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
خط راه‌آهن باری باید از داخل شهر خارج شود

محمدصالح جوکار در دیدار با مدیران راه‌آهن یزد با اشاره به اینکه خط راه‌آهن یزد نقش مهمی در ترانزیت کشور ایفا می‌کند اظهار داشت: بخش مهمی از حمل و نقل استان یزد وابسته به راه‌آهن است.

وی تصریح کرد: با این وجود یک سری معایبی هم این خط برای یزد دارد و راه آهن شهر یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و علاوه بر اینکه مشکلاتی برای رفت و آمد به وجود آورده، هزینه‌های زیادی را هم برای مردم و هم برای راه‌آهن به وجود آورده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ این طرح را دنبال کردیم که خط قطار باری باید از یزد خارج شود و مصوبه آن را گرفتیم و به استان هم ابلاغ شد.

جوکار تصریح کرد: با این وجود در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و مسئله و مشکلاتی که وجود داشت باقی ماند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر آقای رئیسی به استان یزد هم این موضوع را به صورت کتبی و شفاهی بیان کردیم که خط ریل باری باید از داخل شهر خارج شود تا حجم مشکلاتی که برای شهروندان به وجود آمده کمتر شود.

وی ادامه داد: در برخی نقاط فاصله حریم راه‌آهن حفظ نشده و یا راه‌آهن اجازه ساخت و ساز به مردم نمی‌دهد به ویژه اینکه به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر امکان توسعه ایستگاه راه‌آهن هم وجود ندارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خط فعلی یزد به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست و باید از قطارهای باری از داخل شهر یزد خارج شود گفت: طبیعتاً با خروج این خط، ما نیاز به یک ایستگاه دیگر برای قطارهای باری با در نظر گرفتن لازمه‌های آن از جمله ایستگاه‌های تعمیر و سوخت‌رسانی و موارد مختلف دیگر داریم.

Print Friendly, PDF & Email

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.