سخنرانی نماینده مردم در جمع اساتید و روحانیون استان یزد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، محمد صالح جوکار در نشستی با اساتید و روحانیون استان یزد که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد، با تاکید بر اینکه شفافیت یکی از الزامات کشور است، گفت: اعتقاد دارم که اگر شفافیت وجود داشته باشد، دیگر شاهد رانت و فساد نخواهیم بود، بر همین اساس طرحی از سوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با عنوان شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی را پیشنهاد دادیم.

دولت گذشته فعالیت های بخش مسکن و زمین را تعطیل کرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات مسکن و زمین در کشور، اظهار داشت: متاسفانه شش سال در دولت گذشته مسکن و زمین به اشخاص واگذار نشد و به نوعی فعالیت های این بخش را تعطیل کردند ولی دولت کنونی اهتمام ویژه ای جهت احیای مسکن دارد و در این خصوص برنامه های مختلفی جهت واگذاری به مردم داشته است.

وی توسعه نامتوازن را یکی از معضلات استان یزد دانست و عنوان کرد: توسعه کنونی استان یزد مبنای آمایش ندارد و بسیاری از جوانان اهل روستا و شهرهای کم برخوردار به واسطه اینکه نقشه راه درستی برای استان نداشتیم، به سمت یزد مهاجرت کرده اند و بسیاری از شهرستان ها در حال کاهش جمعیت و یزد در حال افزایش جمعیت است.

دکتر جوکار در جمع روحانیون و اساتید حوزه علمیه

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید در امر سرمایه گذاری، سیاست گذاری داشته باشد، افزود: درگذشته سند آمایشی در استان تدوین شد که کامل هم نبود ولی در اجرای آن بازهم به درستی اقدام نمی کنیم. ما در استان یزد شهرستان ها و روستاهایی داریم که امکان سرمایه گذاری در آنجا وجود دارد که باید از ظرفیت آن استفاده و در مسئله توسعه نگاهمان به یک یا چند شهرستان نباشد.

۱۵۰ هزار حاشیه نشین در یزد داریم

جوکار با بیان اینکه جمعیت کنونی حاشیه نشین در شهر یزد به ۱۵۰ هزار نفر رسیده است، اذعان داشت: توسعه نامتوازن سبب بروز بسیاری از مشکلات اساسی در استان یزد شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه نقشه راه توسعه استان یزد باید اصلاح شود، افزود: کارهایی در این یکسال صورت پذیرفته و در حوزه شرکت های دانش بنیان و فناور که ظرفیت خوبی هم در استان داریم می توانیم مسیر توسعه را تغییر دهیم.

وی تمام صنعت ایجاد شده در استان یزد را صنعت سخت افزار دانست و گفت: استان های همجوار یزد در عرصه دیجیتال تحول عظیمی ایجاد کرده در حالی که ما در استان به دنبال صنایع فولادی پیش رفتیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به اینکه دانش آموختگان استان یزد در حال مهاجرت به استان های دیگر هستند، افزود: متاسفانه ما به یک استان مهاجرپذیر تبدیل شده ایم که ترکیب جمعیتی استان را بهم زده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

پیگیر مشکلات مردم از نزدیک هستیم

جوکار در ادامه با اشاره به پیگیری مشکلات مردم روستاها و شهرستان های حوزه انتخابیه، گفت: در طول دوران نمایندگی خود، سه نوبت به همراه مسئولان ومدیران استان وشهرستان جهت بررسی مشکلات مردم در روستاها حضور پیدا کردیم تا از نزدیک در جریان مسائل مردم قرار بگیریم و با تصویب مصوبات در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

بررسی طرح "شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی" در مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: جمعه ها نیز با همراهی مدیران کل استان در محلات مختلف جهت بررسی مشکلات مردم و آن محله حاضر می شویم تا بتوانیم بهتر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی در پایان با تاکید بر تشکیل کارگروهی از اساتید، روحانیون و طلاب در استان، خاطرنشان کرد: کارگروه هایی تشکیل شود تا بتوانیم از نظرات اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان یزد برخوردار شویم و نباید به جلسات پرسش و پاسخ اکتفا کرد چون بخشی از مطالبات نیاز به کارهای پژوهشی و مطالعاتی دارد که با همکاری و همراهی یکدیگر می توان به سرانجام رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا