فقر و بیکاری در استانی با پتانسیل‌ قابل توجه صنعتی و معدنی پسندیده نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، محمدصالح جوکار در آیین بهره‌برداری از خط تولید نخ پنبه پلی‌استر با ظرفیت تولید یک هزار تن که با حضور سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: استان یزد دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله نساجی است.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از این فرصت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اینکه بنیاد مستضعفان اقدام به رفع مشکلات موجود با توجه به توانمندی‌هایی که در استان داریم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در استان یزد داریم، زیر پوست این شهر صنعتی و معدنی مشکلات زیادی هم نهفته است.

جوکار با بیان اینکه مشکلات موجود به اقشار مستضعف فشار بسیار زیادی وارد می‌کند گفت: متاسفانه در بحث حواشی شهرها مشکلات بسیار زیادی داریم و فقر در این مناطق به وفور دیده می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: اکنون در دو منطقه حاشیه‌ای شهر یزد شامل حسن آباد و اسکان مهاجرپذیری بسیار بالایی از نقاط مختلف کشور داریم و مباحث اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی متعددی در این مناطق دیده می‌شود.

وی کمبود فضاهای بهداشتی، فرهنگی، ورزشی در این مناطق و پایین بودن سرانه درآمد مردم ساکن این نقاط سبب شده که مردم با مشکلات بسیار زیادی روبرو باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه لازم است با ایجاد اشتغال مناسب زمینه افزایش درآمد این اقشار و خروج از مشکلات اقتصادی فراهم شود عنوان کرد: بنیاد مستضعفان ظرفیت خوبی برای ورود به این عرصه و رفع مشکلات دارد.

جوکار خاطرنشان کرد: امروز به حمدالله مسئولان در سطح عالی کشور همه در کنار هم و همراه با هم هستند و واقعیت این است که هیچ بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد و انتظار هم همین است که تمام ارکان نظام برای حل مشکلات مردم با جدیت تلاش کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا