ضرورت احیای باتلاق گاوخونی/ مردم یزد دو روز در ماه آب ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده (75) آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به اظهارات عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان درباره معضلات کمبود آب در برخی استان‌های فلات مرکزی کشور عنوان کرد: مشکلات امروز حوزه آب به دلیل بی‌برنامگی دولت در حوزه آب و عدم اجرای تعهدات در استان‌های مختلف است.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌عملی دولت موجب شده که بین مردم استان های مختلف شکاف ایجاد شود، افزود: اختلافات امروز به دلیل عدم مدیریت دولت در حوزه آب است.

وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته در دو نوبت خط انتقال آب به استان یزد قطع شد و مردم دچار بی‌آبی شدند که این مسئله به شدت خطرناک است و باید زمینه‌ها و عوامل این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

جوکار با اشاره به اینکه در سایه خشکسالی نیاز به این است که برای تأمین آب استان‌های مرکزی کشور تأمین اعتبار صورت گیرد، اضافه کرد: باید به این مطالبه مهم مردم پاسخ داد تا خسارات، صدمات و لطمات احتمالی به حداقل برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: آب یک مسئله مهم و حیاتی به شمار می‌رود و انفال است که متعلق به همه مردم بوده و ما نمی‌توانیم آب را فقط به یک قسمت خاص از کشور اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: هیچ کوچه‌ای از این کشور نباید بی‌آب بماند و حقابه همه مردم باید پرداخت شود. متأسفانه در حال حاضر شاهد خشک شدن باتلاق گاوخونی هستیم که زیست‌بوم منطقه را با خطر جدی مواجه کرده است. چرا سازمان محیط زیست هیچ گامی برای احیای باتلاق گاوخونی برنمی‌دارد؟

جوکار تصریح کرد: همان طور که با برنامه‌ریزی دریاچه ارومیه احیا شد، برای باتلاق گاوخونی نیز بایستی اعتبارات جدی در نظر گرفته شود و نسبت به احیای آن اقدام کرد. اینکه پشت میز بنشینیم و مسائل را از پشت میز هدایت کنیم چیزی عاید مردم نخواهد شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این مطالبه متوجه شخص رئیس جمهور است و وی باید با جدیت موضوع مذکور را پیگیری کند. وزیر کشور و شورای امنیت ملی باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا