پیام تبریک رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس به مناسبت روز صنعت و معدن

پیام دکتر جوکار به شرح زیر است:
صنعت و معدن از مهمترین عوامل اشتغالزایی، رفع محرومیت و ایجاد ارزش‌افزوده و سهم قابل‌توجهی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و نقش بی‌بدیلی در اقتصاد کشور برعهده ‌دارد.

هر چند اکنون استان یزد دومین استان معدنی کشور است اما مطالعات اکتشافی اساسی در استان صورت نگرفته و بر مبنای این مطالعات و اکتشافات، صنایع وابسته به آن و پایین دستی رونق پیدا نکرده است.

صنایع و معادنی که امروزه در استان یزد شکل گرفته اند، نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت استان خواهند دارند اما مسیر توسعه باید به سمت صنایع پاک و دانش بنیان تغییر یابد و از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان بهره مند شد.

نکته قابل تامل این است که معادن حلقه مفقوده اقتصاد کشور محسوب می شوند که باید آن را در برنامه هفتم توسعه لحاظ و از این ظرفیت برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده وآورده های بیشتری را برای استانهای معدنی لحاظ کرد

اینجانب با آرزوی سربلندی و عزت، دهم تیرماه روز صنعت و معدن را بر تمام تلاشگران، کارآفرینان، کارگران و زحمتکشان این عرصه در استان یزد تبریک و تهنیت عرض می نمایم و توفیق روزافزون تمامی مجاهدان خط نخست جهاد اقتصادی در جبهه تولید را از درگاه ایزد متعال خواهانم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا