احتمال برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در کلانشهرها

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: رای مردم و صیانت از آن خط قرمز ما است و برای این مهم حساسیت ویژه ای قائل هستیم لذا باید همه جوانب را در این خصوص در نظر بگیریم.

وی افزود:در حال حاضر حدود 10هزار دستگاه اخذ رای الکترونیکی در اختیار وزارت کشور قرار دارد که در دور قبلی انتخابات شوراها نیز دربرخی شعب از آن استفاده شد اما باتوجه به شرایط کرونایی و ازدحام کلانشهر ها توجه ما معطوف به استفاده از این امکانات در کلانشهر ها است.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بر این اساس مقرر شد معاونت فناوری مجلس شورای اسلامی با بهره گیری از تجربه دورگذشته و بررسی تجهیزات موجود در وزارت کشور و با همکاری وزارت کشور به عنوان مجری شرایط بهره گیری از این دستگاه ها را در دور آتی انتخابات بسنجد و آن‌ها را در صورت امکان به روز رسانی کند تا بتوانیم از سخت افزار موجود در کلانهشر ها استفاده کنیم. در کنار این سیستم، انتخابات به روش سنتی رای گیری نیز در حوزه ها مستقر خواهد بود تا در صورت ایجاد هرگونه مشکل خللی در روند اخذ رای ایجاد نشود./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا