در بحث اشتغال باید به سمت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی حرکت کنیم

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس، محمد کاظم صادقیان مدیرکل جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با حضور در دفتر دکتر جوکار نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن به ارائه های برنامه های خود در این اداره کل پرداخت.

دکتر جوکار در این جلسه با تاکید بر اینکه معادن از انفال بوده و متعلق به مردم است، گفت: اینکه اکنون معادن به صورت سرمایه گذاری شده و عده اندکی از آن سود می برند در صورتی که مشکلات بسیاری برای مردم بوجود آورده، اصلا درست نیست و مردم باید از آن به شکل واقعی منتفع شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: برنامه ریزی در خصوص معادن باید به شکلی باشد که مردم کم درآمد و بی بضاعت سود آن را به عینه مشاهده کنند و از آن بهره مند شوند، این کار اگر به درستی انجام پذیرد، مستمندی در استان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در بحث محیط زیست و اخذ مجوزها باید حساسیت داشته باشید، اضافه کرد: مسئله محیط زیست بسیار حائز اهمیت است، در این زمینه به گونه ای عمل کنید که تا قبل از صدور مجوز محیط زیست، مجوز تاسیس به هیچ کس ندهید. درگذشته متاسفانه بالعکس عمل شده و هم اکنون شاهد مشکلات محیط زیستی در برخی از شهرستان ها هستیم که اعتراضاتی را از سوی مردم در پی داشته است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس اضافه کرد: هم اکنون در استان تعداد 74 واحد راکد و تعداد زیادی واحدهایی با پیشرفت 60درصد هستیم که با تسهیلات می توان آنها را راه اندازی و شاهد ایجاد اشتغال در استان بود.

جوکار با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال باید به سمت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی حرکت کنیم، افزود: ما به گونه ای عمل کردیم که کارگر ساده به استان وارد و نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خارج می شوند؛ باید نقشه راهی در استان یزد تدوین و بر اساس آن به سمت صنایع دانش بنیان و هایتک حرکت کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: نقشه راه 50 سال آینده استان یزد را تدوین کنید تا مسیر توسعه استان شفاف و روشن مشخص باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا