شفافیت آرای نمایندگان از حقوق عامه مردم است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعلام وصول طرح شفافیت آرای نمایندگان، به لزوم چنین شفافیتی پرداخت و گفت: هم نمایندگان حق و حقوقی دارند هم کسانی که به آن ها رای داده اند دارای حقوقی هستند، در حقوق عامه این حق رای دهندگان به نمایندگان است که نقطه نظرات و مطالبات آنها دقیقا رعایت شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید رای و نظر نمایندگان در بخش‌های اقتصادی سیاسی و مباحث مختلفی که امروز با آن رو به رو هستیم و در مجلس مطرح می‌شود، شفاف باشد.

وی با بیان اینکه شفاف بودن رای نمایندگان از حقوق عامه مردم است، بیان کرد: اینکه نماینده ای به طرح و لایحه‌ای رای منفی یا مثبت می دهد، باید طبق نظر کارشناسی باشد اگر غیر کارشناسی یا براساس سلایق سیاسی رای دهد قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ممکن است نماینده از طرح و لایحه ای دفاع کند که بخشی از جامعه نظر او را قبول نداشته باشند اما اگر اساس نظر و رای نماینده بر مبنای کار کارشناسی باشد بتواند از آن دفاع کند مطلوبیت کامل و جامع دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین اگر پایه رد یا قبول یک لایحه یا طرحی نظر کارشناسی و جامع باشد، هیچ مشکلی ندارد که آراء شفاف باشد و همه مردم در جریان آرای نمایندگان قرار بگیرد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا