قانون لغو تحریم‌ها برای اجرای تعهدات طرف‌های برجامی است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات جوبایدن مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نباید به دنبال ساخت بمب هسته‌ای برود و این آمریکاست که در هر زمانی می‌تواند تحریم‌ها را علیه ایران برگرداند، گفت: آمریکایی‌‌ها مسائل را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که گویا همه چیز یک طرفه است و می‌توانند هر فشاری به جمهوری اسلامی ایران از طریق تحریم‌ها در عرصه بین الملل وارد کنند. این اظهارات در سایه ناکارآمدی مجامع جهانی اتفاق می‌افتد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب هیچ گاه به دنبال فعالیت‌های نظامی با استفاده از ظرفیت‌های هسته‌ای نبوده است و همیشه استفاده صلح آمیز هسته‌ای در حوزه دارویی، پزشکی و غیره در دستور کار ایران بوده و این حق جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

وی تصریح کرد: همه کشورهای دارای توان هسته‌ای حق دارند که صاحب انرژی هسته‌ای باشند و ملت ایران هم نباید از این حق محروم باشد، در همین راستا توافق چند جانبه‌ای را امضا کردیم اما طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند و ضمن عدم عملیاتی کردن توافق به مشکلات هم دامن زدند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار کرد: هیچ نهاد بین المللی نمی‌تواند قدرت‌ها را ملزم به اجرای تعهدات کند، جمهوری اسلامی هم در این شرایط قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرد و طبق زمان‌بندی مشخص شده، دولت موظف به اجرا است./

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا