اصلاح لوایح دولت در دستور کار کمیسیون ها است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه لوایح دولت در مجلس بایگانی می شود و سونامی طرح راه افتاده است، گفت: طبق قانون اساسی هم نمایندگان می توانند در هر موضوعی طرح بدهند، هم دولت می تواند بر طبق روال خود لایحه دهد تا مطابق آیین نامه داخلی مجلس در دستورکار بررسی کمیسیون ها و صحن قرار می گیرند، تا کنون نیز این رویه بر قرار بوده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از لوایح دولت که از مجلس گذشته مانده برای تامین نظر شورای نگهبان در کمیسیون ها بررسی می شود، بنابراین مواد آیین نامه داخلی مجلس کاملا اجرا می شود عدالت هم بین طرح ها و لوایح برقرار است، نمی دانیم چه کسی از روند کار در مجلس به آقای رئیس جمهور گزارش می دهد که ایشان چنین موضعی نسبت به قوه مقننه دارد.

وی تاکید کرد: موضع گیری ها در راستای عدم تعامل دولت و مجلس به نفع کشور نخواهد بود، در شرایط اقتصادی سخت، گرانی، تورمی و مشکلاتی که گریبان گیر مردم است نباید چنین مسائلی مطرح شود چرا که باعث می شود مردم دغدغه خاطر پیدا کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز مجلس و دولت باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند، امروز ناهماهنگی هایی در مجموعه دولت می بینیم که قابل قبول نیست، دولت باید هماهنگی در درون خود و وزارتخانه های خود را ترتیب دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از مشکلات در بحث معیشتی مردم به عدم هماهنگی دستگاه های مختلف بر می گردد که باید حل شود، توصیه میکنم دولت به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای به فکر حل مشکلات مردم باشد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا