نشستن با ترامپ سّم مهلک است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره وعده انتخاباتی ترامپ برای انجام توافقی با ایران ظرف مدت 4 هفته، گفت: ترامپ ادعا می کند اگر ایران بعد از آنکه او برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور آمریکا تن به توافق ندهد، شرایط برای ما سخت تر می شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ از راه های مختلفی درباره انجام مذاکره و توافق با ایران صحبت می کند، در واقع ترامپ برای افکار داخلی کشورش به دنبال تامین خوراک است از این رو مذاکره با ایران را مطرح می کند همچنین چنین مذاکره و توافقی منافعی نیز برای آنها به دنبال دارد.

وی ادامه داد: ترامپ اخیرا برای کره شمالی نیز برای انجام مذاکره پیامی ارسال کرد اما مقامات این کشور نیز پیشنهاد مذاکره با رئیس جمهور آمریکا را رد کردند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به طور کلی در شرایط فعلی یا در آینده نشستن با ترامپ سم مهلکی است و یقینا ترامپ قبل از آنکه دیگران از توافق استفاده کنند بهره خود را از توافق می برد، ما در هیچ شرایطی قبل از اینکه آمریکایی ها اشتباهات خود را در ارتباط با روابط و جنایاتی که در ایران مرتکب شده اند نپذیرند، وارد مذاکره نمی شویم.

جوکار گفت: ایران تجربه مذاکره با آمریکا در موضوعاتی چون برجام، عراق و افغانستان را داشته و چیزی از این مذاکره نصیب ما نشد، از این رو چرا بخواهیم دوباره با واشنگتن توافقی امضا کنیم، آن هم در شرایط نابرابر و فشارهای تحریمی انجام مذاکره ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس جمهور آمریکا در جمع هوادارانش وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق با ایران دست می‌یابد.

ترامپ در ویدیویی که پایگاه خبری جوییش اینسایدر آن را منتشر کرد، در این باره گفت: اگر ما در انتخابات پیروز شویم، ظرف چهار هفته به توافق با ایران دست پیدا می کنیم.

اظهارات ترامپ در این باره در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند پیش از خروج آمریکا از برجام در این چارجوب با این کشور مذاکره کرده‌اند و تنها در صورت بازگشت آمریکا به برجام و پایبندی کامل به تعهداتش با این کشور مذاکراتی انجام خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا