هیات وزیران در بودجه ۱۴۰۰ برای گردشگری، یارانه لحاظ کنند

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر و دبیر فراکسیون گردشگری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا راجع به این موضوع خاطرنشان می‌کند: گردشگری، یک صنعت نوپا و تازه تاسیس در کشور ایران است و دولت باید برای این صنعت یارانه اختصاص بدهد.

وی با تاکید بر این که باید برای کمک به رونق و توسعه گردشگری در کشورمان کاهش هزینه‌های فعالان این بخش از سوی دولت کاهش یابد، افزود: دولت باید سوبسیدهای لازم را خصوصاً در مورد تعرفه‌های خدماتی مانند برق، آب و گاز به صنعت گردشگری ارائه دهد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان این که چنین حمایت‌هایی باید به طور جدی در قانون بودجه کشور لحاظ شود، گفت: هیات وزیران باید در این رابطه تصمیم لازم را اخذ و در بودجه ۱۴۰۰ این موضوع را لحاظ کنند.

وی با اشاره به تعرفه پایین‌تر ارائه شده در روستاها، تاکید کرد: گردشگری نیز باید همانند روستاها مشمول تعرفه‌های پایین‌تری از سوی دولت شود و این موضوع می‌تواند از طریق پیگیری احکام بودجه ۱۴۰۰ نیز دنبال شود.

جوکار با تاکید بر این که ارائه چنین خدماتی وظیفه دولت‌هاست، یادآور شد: اعمال چنین تعرفه‌هایی می‌تواند در برنامه هفتم توسعه لحاظ و یارانه به تعرفه‌های خدماتی داده شود.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا