وزیر ورزش در طی این صد روز موفق عمل کرده است

«محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون شوراهای مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با عملکرد وزارت ورزش در طی این چند ماه گفت: برنامه های تحولی آقای سجادی می تواند برای وزارت ورزش و علی الخصوص حوزه جوانان موثر واقع شود این برنامه ها در سایه یک سیاست گذاری درست و نظارت دقیق محقق میشود و امیدوارم که ایشان بتوانند در مسیری که تبین کرده اند، با این نقشه راه اقدامات خود را عملیاتی کنند.

وی با بیان این جمله که چند نقص در رویکرد ایشان مشهود است گفت: برنامه ریزی های سجادی روشن و شفاف و دقیق است اما توان مدیرانی که قرار است این برنامه ها را اجرایی کنند، بسیار حایز اهمیت است، باید مدیران ورزشی کارآمد باشند و بتوانند مطابق برنامه ها و سیاست گذاری هایی که وزارت ورزش در سطح استانها و در لایه های پایینی در سطح شهرستانها اعمال می‌کند، پیش بروند. در حوزه زیرساختها مشکلات اساسی را در سطح کشور شاهد هستیم که احتیاج است تا اعتبارات لازم به آن اختصاص داده شود.

جوکار در همین راستا ادامه داد: با توجه به آنکه با کسری بودجه مواجه هستیم، باید فضایی را در اختیار علاقمندان قرار بدهیم و خیرینی که می توانند ساختمان ها و سالن های و پروژه های نیمه کاره را به بهره برداری برسانند، جذب کنیم.

نماینده مردم یزد گفت: ورزش حرفه ای احتیاج به زیرساختهایی دارد که در سایه توسعه ورزش همگانی تحقق پیدا میکند، توجه کردن به ورزش همگانی در شرایط فعلی می تواند به ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای کمک کند و تضمین دهنده سلامت جامعه است. تقویت هیات های استانی و شهرستانی می تواند در موفقیت رشته های ورزشی موثر باشد.جوکار با بیان اینکه “باید اعتبارات از حالت تمرکز خارج و به استانها واگذار شود” گفت: استان‌ها می‌توانند با برنامه ریزی دقیق تر از بودجه های تخصیص یافته، بهترین بهره برداری را داشته باشند. در خواست ما از وزارت ورزش این است که به پروژه های ملی کمتر بها داده دهد و بیشتر به پروژه های استانی بپردازند زیرا هر چه استانها را تقویت کنیم یقینا پروژه ها زودتر به نتیجه می رسد و هم می تواند به کیفی سازی ورزش کمک کند. ورزش و جوانان نیاز به همت و کار عظیم دارد و باید به آن نگاه ویژه داشت، در مجموع آقای سجادی تاکنون رویکرد خوبی را در پیش گرفته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا