اعتماد مردم باید برای مشارکت حداکثری در انتخابات تقویت شود

محمد صالح جوکار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه چگونه می توان انگیزه مردم را برای مشارکت در انتخابات افزایش داد، بیان کرد: در حقیقت برای بالا بردن انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات باید احساس اعتماد مردم افزایش یابد که این امر در گرو شفاف سازی است. از نظر بنده دو نکته برای مردم بسیار حائز اهمیت است اول اینکه دولت با مردم رو راست باشد و تمام مسائل را به طور شفاف با مردم در میان بگذارد و دوم اینکه دولت در این مدت باقی مانده اهتمام لازم را برای رفع مشکلات مردم داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم باید احساس کنند که دولت خدمتگزار مردم است. متاسفانه در شرایط فعلی اعتماد مردم به دولت به کمترین میزان رسیده است. زمانی که مردم شاهد اقدامات و ترتیباتی نباشند که فشار را بر روی زندگی آن ها کاهش دهد، قطعا اعتماد آنها کاهش یافته و انگیزه آنها نیز سلب می شود.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: مردم ما همواره در طول چهار دهه عمر انقلاب با اینکه مشکلات خود را مطرح کرده و نسبت به ناکارآمدی ها اعتراض کردند، اما همیشه پای صندوق رای حاضر شدند. امروز بنا به شرایط و اعمال تحریم های ظالمانه از یک سو و ضعف مدیریتی درونی از سوی دیگر شرایط را برای مردم سخت کرده است. اما مردم حضور و مشارکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی می دانند.

وی در ادامه تاکید کرد: مشارکت مردم در انتخابات سرنوشت چهارساله مدیریت اجرایی کشور را رقم می زند و مردم با حضور در پای صندوق های رای منافع خود و کشور را در چهار سال پیش رو تضمین می کنند. اگر مردم با شناخت کافی پای صندوق های رای حاضر شده و یک انتخاب آگاهانه مطابق با معیارهای تبیین شده داشته باشند، قطعا وضعیت ما در چهار سال آینده روبه رشد خواهد رفت.

وی افزود: لازم است دولت در این مدت باقی مانده به طور جهادی برای حل مشکلات مردم گام بردارد و اگر در برخی از حوزه ها مشکلاتی وجود دارد به طور شفاف با مردم درمیان بگذارد. همان طوری که حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار بود امروز نیز حضور و مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه محکمی برای گام برداشتن به سمت اقتصاو مقاومتی و توسعه کشور در چهار سال پیش رو خواهد بود.

/انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا