اقدام ایکنا در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار ارزشمند است

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ۲۳ مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا شعبه یزد اظهار کرد: انقلاب اسلامی با محوریت دین اسلام به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) با بنیان‌های قرآن کریم، مبانی این انقلاب را پایه‌گذاری کرد، ایران کشوری است که قانون اساسی آن منبعث از قرآن و اصول شرعی آن برپایه کلام الله نوشته شده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم  و دستورات خداوند باید در سطح جامعه جاری و ساری باشد لذا علاوه بر قرائت قرآن باید در عمل ملاک برنامه‌ها و اقدامات باشد و باید عامل به قرآن باشیم نه اینکه فقط خواندن قرآن مبنا قرار گیرد.

جوکار با اشاره به اینکه قرآن کریم، کتاب الهی و دستورالعملی از جانب خداوند متعال بر پیامبر نازل شد تا انسان‌ها به سعادت و کمال الهی برسند، اقدام خبرگزاری ایکنا در راستای ترویج فرهنگ قرآنی را ارزشمند دانست و آرزوی توفیق برای فعالان این عرصه کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه‌ها را در رشد و پیشرفت کشور مهم دانست و گفت: اگر بخواهیم کشوری داشته باشیم شفاف و در مسیر پیشرفت و بدون رانت و فساد، باید در راستای تقویت رسانه‌ها گام برداشت زیرا که رسانه می‌تواند با نقد مدیران و مسئولان اجرایی و حتی قوه مقننه و قضاییه، کشور را به مسیری که باعث رشد جامعه می‌شود ختم کند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند مطالبات مردمی را منتقل و پل ارتباطی برای حل آن باشند البته این پل ارتباطی باید دو طرفه باشد و اگر رسانه‌ای رسالت خود را به خوبی انجام دهد تبعیض‌ها و مشکلات وجود نخواهد داشت و اینکه مناطق محروم، مهاجرت‌ها، آسیب‌ها، حاشیه نشینی‌ها شکل می‌گیرد، بدون علت نیست و رسانه باید علت‌ها را رسیدگی کند و از سوی آنها بیان شود.

جوکار افزود: اگر رسانه‌های شفاف داشته باشیم راه پیشرفت را آسان می‌کنیم و با اعتماد بیشتر این مسیر جلو خواهد رفت چرا باید کشوری که دارای سیاست بالادستی بسیار خوبی است و از جامعیت برخوردار است و افق چشم انداز ۱۴۰۴ دارد با مسائلی که قابل هضم برای مردم نیست، مواجه شود لذا باید از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی سوال شود و همین پاسخگو کردن مسئولان کار رسانه‌ها است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نقش رسانه در کشور ما را موثر دانست و گفت: رسانه زبان مردم است و این زبان گویا باید قوی و به دنبال پیداکردن حقیقت باشد.

جوکار با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی نیز گفت: این نهاد از بطن دانشگاه و با حضور افراد نخبه تشکیل و پا به عرصه حیات گذاشت و به خوبی توانست نقش خود را در حوزه علم و فناوری ایفا کند.

وی نقش جهادانشگاهی در دوران هشت ساله دفاع مقدس و اقدامات سازنده و شایسته این نهاد در دوران انقلاب را یادآور شد و گفت: این نهاد باید در حوزه پژوهشی گام‌های موثرتری را بردارد و البته باید بودجه و اعتباراتی برای این نهاد در این راستا در نظر گرفته شود تا بتواند در این زمینه به مطالعات خوبی دست یابد زیرا که تولید علم در سایه پژوهش میسر می‌شود و جهاددانشگاهی می‌تواند اقدامات موثری را تحقق ببخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا