اقدام پارلمان اروپا برای سنجش واکنش ایران بود

دکتر محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: پارلمان اروپا نتوانست اقدام خود علیه سپاه پاسداران را با قوانین بین‌المللی تطبیق دهد. این اقدام در واقع نوعی آزمایش و راهی برای سنجش واکنش ایران بود.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها از ابتدا می‌دانستند که مصوبه پارلمان آن‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنبه اجرایی ندارد و این اقدام بیشتر نوعی مانور سیاسی بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف‌های اروپایی متوجه شدند که نمی‌توانند یک سازمان نظامی در یک کشور مستقل را زیر سؤال برده و به آن انگ‌هایی بزنند که اصلاً قابل‌قبول نیست، ادامه داد: اروپایی‌ها با واکنش قاطعانه و محکم از سوی جمهوری اسلامی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه اقدام اتحادیه اروپا و زیرمجموعه‌های آن نه از نظر حقوق بین‌الملل و نه از لحاظ قواعد بین‌المللی وجاهت قانونی نداشت، گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه موجب شد آن‌ها به روند خودشان ادامه نداده‌ و به‌نوعی عقب‌نشینی کردند.

جوکار عنوان کرد: آن‌ها اکنون متوجه شده‌اند که پاسخ ایران قاطع و بازدارنده خواهد بود به همین جهت است که آن‌ها به روند خودشان ادامه ندادند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اروپایی‌ها بر خلاف همه موازین در امور داخلی ایران دخالت کردند، برای ایران اقدامی را شروع کردند که تخریب‌کننده وجهه ایران بود و ازاین‌جهت باید تاوان لازم را بپردازند.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر اروپا به‌سرعت پس از جنگ اوکراین ضعیف شده است و اقدامات هیجانی شتاب‌زده و منفعلانه اروپایی‌ها نشان می‌دهد که ضعف اروپا جدی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره خادم ملت ایران بوده و در منطقه غرب آسیا نیز امنیت پایدار برقرار کرده است و پرچم مقابله با تروریسم در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا