جوکار ابهام شورای نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات شوراها را تشریح کرد

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و ابهامی که شورای نگهبان در این زمینه داشته است، گفت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره نحوه نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا مصوبه ای داشت که به تایید صحن علنی هم رسیده بود اما با ایراد شورای نگهبان روبه رو شد.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: در بازگشت این طرح به کمیسیون، مقرر شد، در صورتی که دیوان عدالت اداری به انتخابات شوراهای شهر و روستا ورود کرد و از نظر شکلی به آن ایراد گرفت موضوع را به هیات نظارت بر این انتخابات ارسال کند تا نهایتا این هیات نظر نهایی خود را اعلام کند.

وی بیان کرد: این ابهام وجود دارد که اگر هیات نظارت بر رای قبلی خود پافشاری کند و مخالف با رای دیوان عدالت اعلام نظر کند چه سرنوشتی رقم می خورد؟ از این رو موضوع مطرح شده از سوی شورای نگهبان در نشست کمیسیون بررسی و اصلاح می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه توئیتر خود نوشت: طرح الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در جلسه شورای نگهبان بررسی شد و با توجه به اصلاحات به عمل آمده ایراد کلی این شورا نسبت به مصوبه مرتفع شده اما نسبت به اجرای آن ابهاماتی وجود داشت لذا جهت رفع ایران ابهامات به مجلس برگردانده شد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا