آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با دانشجو گفت: طرح شفافیت آرا توسط خود نمایندگان مطرح شد بر این مبنا بود که آیین نامه داخلی مجلس تغییر پیدا کند چون رای گیری تاکنون در مجلس به صورت غیرعلنی بوده است.

وی افزود: این مخفی بودن به منزله این نیست که دسترسی به آن وجود نداشته باشد بلکه می توان به آن دسترسی و علنی شود اما در قانون آیین نامه داخلی به دنبال قانون مند کردن آن هستیم یعنی خود نمایندگان رای بدهند که آرای آنها به صورت شفاف به آگاهی مردم برسد.

جوکار در ادامه گفت: طرح شفافیت آرا یکبار با اختلاف 3 رای رد شد. ما اعتقاد داریم این شفافیت آرا نه آنکه برای مجلس بلکه برای تمام دستگاه ها باید انجام شود. این طرح شفافیت اگر از مجلس شروع شود، دولت، قوه قضائیه و تمام قوا باید این شفافیت را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: این هفته در دستور کار نیست و اگر در هفته آتی دستور لایحه ارائه نشود، این قانون به کمیسیون ارائه شود و فوریت آن در مجلس تصویب شد. من امید دارم که این طرح شفافیت آرا مصوب قانونی خواهد شد و نمایندگان رای مثبت به آن خواهند داد و امید است که یکی از به یکی از مطالبان به حق مردم پاسخ مثبت داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا