متن کامل سخنرانی دکتر جوکار در نطق 7 دقیقه ای صحن علنی مجلس

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: نزدیک به 400 روز از سفر رئیس جمهور محترم به یزد می گذرد و روزی که بیان کردم با سفر رئیس جمهور امیدوار به تحولات جدی در یزد هستیم اما همچنان خشکسالی، کمبود آب قصه پر غصه یزد برای ادامه حیات است، هر چند زحمات زیادی برای تخصیص درآمدهای دو معدن برای انتقال آب کشیده شده است اما یزد تشنه است و نیاز به آب دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دقیقا 15 سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر دی ماه به یزد فرمودند مهمترین مسئله استان یزد آب است، در طول این سال ها در هر فرصتی مسئله آب را فریاد زدم اما این بار درمجلس انقلابی و در حضور دولت انقلابی اعلام می کنم آزمون ولایت مداری دولت از شخص رئیس جمهور محترم، معاونین، وزرا و تا بدنه دولت در استان منوط به حل مسئله آب است چرا که اطاعت از فرمان رهبری و توجه به فرمایشات ایشان از شاخص های ولایت مداری و کلام ولی حجت محض برای مسئولین جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: اما در آستانه سالگرد 9 دی هستیم حماسه 9 دی و حماسه انقلابی آحاد ملت ولایت مدار ایران اسلامی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرین دیگری در تاریخ ملت بزرگ ایران به شمار می آید. این حماسه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی بود که برای حفظ اصول با آرمان های انقلاب اسلامی پایداری کردند و این روز بزرگ به عنوان روز بصیرت در تاریخ ماندگار ساختند.

جوکار گفت: روز 9 دی مردم ولایت مدار نشان دادند دشمنان خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب نیرنگ آنها را نمی خوردند و با بصیرت تام هرگز راه خود را گم نمی کنند و پیوسته مسیر خویش را هماهنگ با راه روشن ولایت می دادند. 9 دی همان اندازه یادآور همراهی و پشتوانه ملت شریف ایران از نظام اسلامی است به همان اندازه بر مسئولیت و تعهدات تمام مسئولین در سطوح مختلف افزوده است. باید این سوال را پرسید آیا مسئولین مانند مردم به میدان دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی آمده اند؟ آیا در حل مشکلات کشور وقت شناس بوده و هستند؟ آیا اهل بصیرت و با دشمن شناسی میانه ای داشتند و دارند؟ آیا هر روزشان مانند حاج قاسم مرد میدان عمل بوده یا مانند مسئولین دولت گذشته میدان را فدای دیپلماسی می کنند؟

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما امروز در جنگ اقتصادی هستیم افزود: در این جنگ برای مقابله با دشمنان ساز و کار خود را می طلبد باید قرارگاهی عمل کنیم باید ساختار اقتصادی کشور تغییر کند، مراکز تصمیم گیر اقتصادی باید متناسب با شرایط عمل کند. در جنگ اقتصادی هستیم اما در راهبرد و تاکتیک مانند شرایط عادی عمل می کنیم متاسفانه ساختار بودجه تغییر پیدا نمی کند، بانک ها بر محور قبل حرکت می کنند، تیم اقتصادی سیاست های کنشی خاصی ندارد با این وضعیت نمی توان انتظار معجزه داشت.

وی عنوان کرد: بازار غیر رسمی ارز و کنترل سوداگران، دلالان و سفته بازان از بانک ها خلق پول می کنند و بانک مرکزی در مقابل آنها منفعلان عمل و تنها به صدوربخشنامه اتکا می کند. شاهد عدم مدیریت در بازار ارز هستیم و عده ای از خدا بی خبر در سایه عدم تعلق مسئولین قیمت ارز را بالا می برند. معیشت مردم بزرگترین کشور است و تحقق آن در گرو تغییر ساختار اقتصادی کشور است.

وی اظهار داشت: جراحی اقتصادی در سایه تحول ساختاری بودجه و اقتصادی کشور باید رقم بخورد چرا باید اقتصاد را به دلار گره بزنیم و پول ملی را ضعیف کنیم؟ کدام در دستکاه متولی در کشور قرار است پاسخگوی مردم در افزایش غیر منطقی طلا، سکه، مسکن و خودرو باشد. متاسفانه عدم کنترل نقدینگی و هدایت به سمت تولید و افزایش پایه پولی همچنان تورم و گرانی را رقم می زند سیاست انقباضی پولی و عدم واگذاری تسهیلات توسط بانک ها پاسخ نداد و تنها بنگاه های اقتصادی را دچار مشکل کرد. به نظر بنده رئیس جمهور خودشان باید به میدان بیاید و مدیریت کند تا معضل جمع شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: در زمینه دستگاه متولی فضای مجازی به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخگو باشد. در حوزه فضای مجازی چه کردند که امروز دشمنان انقلاب و مردم به راحتی در آن جولان می دهند و با سوء استفاده از احساسات جوانان این مرز و بوم این گونه امنیت کشور را تهدید می کنند و فضای مناسب برای خرابکاری و اقدامات ضد امنیتی توسط عوامل تروریسم و جدای طلب را فراهم می کند.

جوکار مطرح کرد: چرا تکالیف قانونی این دستگاه ها جهت استقلال کشور، کاهش وابستگی، جلوگیری از دستاندازی بیگانگان در فضای مجازی و تامین نیازهای عمومی مردم و ایجاد زیست بوم متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی اجرایی نشده این فضاها اینگونه رها شده اند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: در زمینه فرهنگ و آموزش چه کرده اند که در دانشگاه ها زشت ترین الفاظ و با دهنی توسط عده ای شعار داده می شود. در اغتشاشات خیابانی شاهد تعرض به مقدسات بودیم چادر از سر زن مسلمان کشیده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا