مسئولان نسبت به احیای موقوفات همکاری و همراهی لازم را داشته باشند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدصالح جوکار در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به جایگاه وقف در اسلام اظهار داشت: موضوع وقف از اهمیت بسیار بالایی برخودرار است و باید در راستای ترویج آن بیش از پیش تلاش کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازسنجی در ثبت وقف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه کرد درآمدهای حاصل از وقف طبق نیت واقفان، لازم است مشاوره‌های کافی به افرادی که تمایل به ثبت وقف دارند در ارتباط با نیازهای روز جامعه ارائه شود تا وقف مطابق با نیاز جامعه ثبت و بیشترین تاثیر را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه احیای برخی موقوفات قدیمی نیازمند همراهی و همکاری چند دستگاه و نهاد است گفت: لازم است مسئولان این دستگاه‌ها نسبت به احیای موقوفات همکاری و همراهی لازم را داشته و موانع موجود در این راه را بردارند.

جوکار خاطرنشان کرد: برخی از این موقوفات در صورت احیا می‌توانند کمک بسیار خوبی به توسعه منطقه خود داشته باشند به همین دلیل باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد هم در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات استان پرداخت./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا