دکتر جوکار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد:

چگونه در تهران برای شهرستان‎‌های استان یزد تصمیم گیری می‌شود؟!

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم در مجلس، دکتر محمد صالح جوکار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، توجه به منابع در اجرای سندهای آمایش، توسعه و ورزش را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان به علت این که منابع مالی مناسب برای آن لحاظ نشده، مبتنی بر درآمدزایی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، تأکید کرد: اگر به منابع مالی توجه نشود، در اجرای برنامه‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد؛ همان‌گونه که آموزش و پرورش، به علت نداشتن منابع مالی، نمی‌تواند در زمینه توسعه ورزش و فرهنگ‌سازی برای آن، در بین کودکان، نوجوانان و نسل جوان اثرگذار باشد.

وی با تأکید بر این‌که در تدوین اسناد، باید به واقعی بودن آن توجه شود، ادامه داد: در تدوین اسناد، باید به چشم انداز دقیق و روشن، با منابع مالی مشخص توجه شود، تا در اجرا اثرگذار باشد.

دکتر محمد صالح جوکار افزود: سالن‌های ورزشی متعلق به اداره ورزش و جوانان در استان یزد، اکنون صرفاً برای درآمدزایی در اختیار افرادی قرار گرفته؛ در حالی‌که متاسفانه اهالی و جوانان محله‌ها، فاقد فضای ورزشی مناسب هستند.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس گفت: استان یزد، یک استان مستقل است و برای اجرای اسناد، باید در خود استان تصمیم گیری و بر اساس واقعیت تدوین شود، نه این‌که در مرکز (تهران) برای جزئی ترین مسائل استان یزد تصمیم گیری شود و در اختصاص منابع، کاملاً روشن و شفاف تصمیم‌گیری صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا