گلایه جوکار از کم‌کاری دستگاه‌های استان یزد در جذب بودجه‌های ملی

محمدصالح جوکار در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از اعتبارات در سطح پروژه‌های ملی هستند اظهار کرد: متاسفانه همکاری دستگاه‌های مختلف استان یزد برای جذب این بودجه‌های ملی بسیار کم است.

وی به ظرفیت‌هایی که قانونی بودجه دارد اشاره کرد و افزود: اکثر اعتبارات در سطح پروژه‌های ملی هستند که تاکنون به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در استان یزد نتوانستیم بهره کافی از آن داشته باشیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در حال حاضر قرار شده تا ۱۵ هزار میلیارد تومان نفت خام به پالایشگاه‌ها برای تولید قیر داده شود گفت: متاسفانه در این میان سهم ما در استان یزد برای بهره‌مندی از این قیرهای رایگان ناچیز است.

جوکار با اشاره به این‌که در گذشته سهمیه‌ای از بنیاد مسکن برای استان گرفته شده بود تصریح کرد: در این راستا مطرح شده بود که هر پروژه‌ای به اتمام رسیده باشد به آن قیر رایگان داده می‌شود اما در استان یزد به دلیل عدم همکاری مشترک دستگاه‌ها برای بهره‌مندی از این ظرفیت این امر محقق نشد.

رئیس کمیسیون امور داخلس کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری دستگاه‌های مختلف برای جذب بودجه‌های ملی بسیار کم است، بودجه‌های ملی ظرفیت‌هایی است که باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس خاطرنشان کرد: یک کارگروه ویژه از مجموع معاونین استان تشکیل شود و در آن سازمان برنامه بودجه فعالیت دستگاه‌ها را احصاء کند سپس در کارگروه تقسیم وظایف انجام شده و پیگیری بابت پروژه‌ها و اقدامات لازم در راستای بودجه انجام شود قطعا این امر یک مهره اساسی برای پیشرفت در استان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا