بازدید دکتر جوکار از سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان یزد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد صالح جوکار در این بازدید با بیان اینکه فضای مجازی به خوبی در جامعه شناخته نشده است، گفت: تفکر اکثر مردم در خصوص فضای مجازی، دانلود کردن و خبر گرفتن از این فضا است در صورتی که با توجه به نامحدود بودن آن، بسیار گسترده تر و فراتر از فضای حقیقی است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: فضای مجازی فناوری بروزی است که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که نمی توان آن را ترک کرد و باید پذیرفت اما باید روش استفاده مطلوب و مناسب از این فضا به اقشار مختلف جامعه مخصوصا نسل جوان آموزش داده شود که چنین مجموعه هایی مثل سازمان فضای مجازی سراج می تواند با برنامه ریزی دقیق چنین کاری را به خوبی دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه بینش استفاده از فضای مجازی باید در نسل جوان شکل گیرد، اظهار داشت: زمانی که این بینش به درستی در جوانان ایجاد نشود، با ورود به این فضا، مسخ آن می شوند.

جوکار اذعان داشت: یکی از اقدامات اساسی که سازمان فضای مجازی سراج باید در دستور کار خود قرار دهد این است که مباحث خداشناسی و اعتقادی را در نسل جوان تقویت کند تا با ورود به این فضاها با مشکل مواجه نشوند.

نماینده مردم با تاکید بر ایجاد فضای ذهنی دانش آموزان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی، افزود: مجموعه فضای مجازی سراج در این خصوص می تواند نقش بسزایی ایفا کند و همچنین دستگاه های حامی مثل آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه اقدامات را انجام دهند.

وی همچنین بر لزوم ارتباط گیری با دانش آموزان پس از اتمام اردوهای چند روزه در این مرکز تاکید کرد و گفت: نباید ارتباط شما با کسانی در اردوهای این مجموعه شرکت می کنند، قطع شود بلکه این ارتباط باید مستمر و از ظرفیت آنها استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا