ابلاغ قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری به دولت در آذر ماه

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح روند بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: در موضوع داوطلبین انتخابات هیچ گونه شرایط خاصی در نظر گرفته نشده بلکه  فقط شاخص ها کلی مانند رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر مطرح شده است که این شاخص ها در قانون عادی بایستی تعریف شود و کاملا روشن شود افرادی که قصد ثبت نام دارند باید شرایط لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی ها  بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اولویت و دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم تصریح کرد: این در  مرحله کار کارشناسی قرار داد تا تعریف رجل سیاسی و شاخص های رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن مشخص شود.

وی بر برگزاری آزمون برای داوطلبان ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: از  این طریق باید مشخص شود که داوطلبان چقدر با قوانین بالا دستی ،سیاست های کلی نظام و برنامه پنج ساله آشنا هستند.

جوکار با اشاره به محدود بودن تعداد داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بر این اساس افراد واجد شرایط از نظر سلامت جسمی و روحی باید شاخصه های لازم برای احراز صلاحیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بایستی مورد تایید تعدادی از نخبگان جامعه و احزاب سیاسی قرار بگیرند تا تعدد کاندیدا  نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدوارم  اصلاح  قانون انتخابات  ریاست جمهوری و شوراها تا فصل پاییز به پایان برسد و قطعا تا آخر آذر ماه به دولت ابلاغ خواهد شد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا