تصویب کلیات طرح ساماندهی تامین مسکن برای محرومین در کمیسیون شوراها

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از تصویب کلیات طرح تغییر رویه تخریب منازل مسکونی غیرمجاز محرومین و ساماندهی تامین مسکن آنها در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد.

محمدصالح جوکار در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران طرحی با عنوان «تغییر رویه تخریب منازل مسکونی غیرمجاز محرومین و ساماندهی تامین مسکن آنها» را ارائه کرد که این طرح با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، امور اراضی، کمیته امداد امام (ره) و مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح مزیت‌هایی دارد اما در عین حال نباید فراموش کرد که خانه‌سازی در مناطقی که کاربری مسکونی ندارد، خارج از شهرها و خارج از طرح هادی روستاها خلاف قانون بوده و دستگاه‌های قضایی با آنها برخورد می‌کنند که این امر آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

جوکار ادامه داد: اصلی‌ترین بحث این است که چرا دستگاه‌های ذیربط پیش از اقدام غیرقانونی ورود نمی‌کنند در واقع ترک فعل از وظیفه ذاتی‌شان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در نهایت با تصویب کلیات طرح مذکور، مقرر شد مرکز پژوهش‌ها بر روی نحوه تخریب آلونک‌ها و تامین مسکن برای محرومین کار کارشناسی کند و سپس بررسی جزییات در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا